Over ons

Kiwanis “Kristoffel” Bocholt, zoals de club officieel heet, is sinds de start op 8 maart 1991 uitgegroeid tot een volwaardige club met 25 leden. Kiwanis Bocholt zet zich in om kinderen een toekomst en vertrouwen te geven. Om deze prioriteit kracht bij te zetten is het motto van Kiwanis " Serving the children of the world". Kinderen moeten de kans krijgen om te leven en te leren, onder alle omstandigheden en zonder dat er een onderscheid gemaakt wordt in ras, godsdienst of huidskleur. Sinds 2013 worden alle projecten van  Kiwanis Bocholt gekoppeld aan het Thema “DE RECHTEN VAN HET KIND”. In plaats van simpelweg geld te storten, kiezen wij voor een persoonlijke -en directere aanpak met onze eigen fundraisingsprojecten. Met de opbrengsten kunnen we het leven van kinderen en hun familie in onze onmiddellijke omgeving veraangenamen.

Kiwanis Bocholt richt zich op de volgende kinderrechten:

Recht op Spelen

Recht op bescherming

Het recht op onderwijs

Het recht op zorg bij een handicap

Recht op vrienden

Recht op zorg